БЗНС | Български Земеделски Народен Съюз

Български Земеделски Народен Съюз

  • Начало
  • Новини
  • Ръководство
  • Календар
  • Земеделско Знаме
  • История
  • Публичен регистър
  • Контакти
  • Устав на БЗНС

ДОЛУ РЪЦЕТЕ ОТ МИНИСТЪР НЕНЧЕВ!

23/11/2016 в Новини

Александър Йорданов*

Възможно ли е Русия да осъществи провокация срещу натовска държава? Въпросът не е случаен. И не става дума само за хибридната война, която Кремъл води срещу света на  свободата и демокрацията, срещу нашата Европа и нашият отбранителен съюз НАТО. Впрочем, това е съюзът, в който членуват все държави, от които се учим на всичко. Там се е учил и новият български президент, там в колежи и университети, пълнят и днес кратуни със знания, деца, внуци и правнуци на нашенската бивша червена и ДС номенклатура. Същата, която превърна някога  България в затвор и в безропотен слуга на Москва. Но в мига, в който отворихме прозореца към нормалният свят, същата тази номенклатура, нейните наследници и обслужвачи, се втурна да „лапа” от Запада: от автомобилчетата до крушките в холните полилеи. Но не се отказа от слугинажа в интерес на Русия. Дали това е навик, болест или просто отвратителен цинизъм? Дали така се опитват да хранят тези, които сами не могат да се изхранят, макар да владеят необятна територия и природни богатства? Но вечно мизерстват и мрат от глад. И някой трябва винаги да им помага, за да оцелеят.

Разбира се, помощта към Русия, която осъществяват много български политици и фирми, ощетява българския народ, българската държава. Милиарди народни български пари изтекоха и изтичат към Русия и днес. Включително и пари на европейските данъкоплатци. Българският народ е беден, защото тези, които го управляваха при социализма, а и днес, се грижат повече за това на Русия да е добре. А нас, кучета ни яли. Това болестно състояние обикновено се влошава, когато номенклатурата, за която говоря, успее да яхне властта. Тогава те са готови и българската си майка да продадат, за да напълнят гушата на „руските другари”. Навик, традиция, инерция – няма значение. Но е факт. А и политици от различни бои сякаш се научиха, че когато обслужват руски фирми и интереси, има възможност за далавера. Защо ли? Отговорът дойде неочаквано от един виолончелист, оказал се „случайно” приятел на руския президент и …офшорен мултимилионер. Хей така, от едното цигу-мигу.

Но в цялата тази отвратителна действителност на слагачество и подмазвачество на Кремъл, се намериха и вчера, намират се и днес, достойни личности, които да кажат: баста! Вчера, това бяха политиците, които ясно и категорично ориентираха България към членство в Европейския съюз и НАТО. Днес, това са политиците, които с конкретни дела защитават това членство и този наш общ европейски и натовски дом.

Такъв политик днес е министърът на отбраната Николай Ненчев.

И затова целият проруски слугинаж настръхна срещу него, когато той, с подкрепата на своите колеги от правителството, взе единствено правилното решение: двигателите на самолетите МИГ от българската бойна авиация да се ремонтират в приятелската натовска Полша, а не в Русия. Не знам дали при вземането на това решение министър Ненчев е бил информиран за доказано лошото качество на ремонтите в Русия. Един пример. Полският правителствен самолет ТУ-154М, който претърпя катастрофа при неизяснени и до днес обстоятелства край Смоленск през 2010 г., катастрофа, при която загина президентът и  голяма част от политическия, духовен и военен елит на страната, преди инцидента, е бил на „ремонт” в Русия. И след него осем пъти е показвал дефекти. Затова и ако българските военни пилоти са честни хора, а аз вярвам, че те са такива, те би трябвало откровено да разкажат за дефектите, които проявяват след ремонт в Русия руските „мигове”. Разбирам и какво ги спира да признаят истината. Но се питам, защо продължаваме да слугуваме на тезата, че в Русия може да се роди нещо „качествено”. Ако това бе така то „Волгата” днес трябваше да бъде автомобилът на някой Банев, а не „презреният” „натовски”„Мерцедес”.

Точно преди една година, на 27 ноември, петък, Народното събрание ратифицира споразумението с Република Полша за ремонт на двигателите на българските самолети МиГ-29. Ратификацията беше приета на първо и на второ четене. При първото гласуване „за“ бяха 133 депутати, а 42 – против. При второто гласуване подкрепа дадоха 130 народни представители, а 41 бяха „против“. По този начин парламентът изрази народната воля. Каква бе тя? Много ясна и разбираема. След като сме избрали своя дом ще търсим подкрепа от живущите в него, а не от … оня блок. Ще търсим подкрепа – за развитие, за просперитет, за ремонт, от своите приятели, а не от чуждите „другари”. Още повече, че им знаем майсторлъка на тия от оня блок. Справка: автомобилът „Запорожец”. Че и „ракетата” на космонавта Иванов, че и самолетът на Юрий Гагарин.

Спомням  си дебатите по този законопроект. И това, което напомни народният представител Валентин Радев, а именно,  че в програмата за развитие на въоръжените сили на България е записано, че постепенно трябва да се преустановява зависимостта от страни-доставчици на въоръжение и бойна техника извън НАТО и ЕС. Нарече Радев това „крайъгълен камък”. И бе прав. В дебата стана ясно, че всяка година най-малко по един МиГ-29 аварира с фатални последици в Русия през последните 7 години.

Като посланик на България в Полша в периода 1998-2001 г. мога да припомня, че полските военни заводи за летателна техника в Бидгошч имат повече от половин вековна традиция в  ремонта и обновяването на сомолети Су-22 и МиГ-29.  Още след Втората световна война заводът ремонтира и обновява самолети съветско производство:  По-2, Як-9, Ил-2, Ил-10, Ту-2. След 1957 година започва да извършва основен ремонт на изтребители МиГ-15 и МиГ-17. През Студената война в предприятието ежегодно се ремонтират по около 100 самолета. От 35 години „клиенти” са МиГ-29 и щурмоваците Су-22. Това е модерен завод, който разполага с най-съвременна техника и апаратура и осъществява най-сложни поправки, и модернизация на изтребители. В него се ремонтират не само двигателите, но и се осъществява цялостна модернизация на овехтялите МиГ-29. Поляците дори увеличават техните бойни и функционални възможности. Същевременно на „миговете”  се монтира такава техника, която осигурява най-важното, това, което Русия няма как да осигури: съвместимост със закупените самолети F-16. А те в Полша са вече близо 50.

Защо е необходимо да припомням всичко това. Защото българинът много бързо забрави „Москвича” и яхна западните автомобили. Но пък продължава да търпи политици, които го убеждават, че е по-добре да продължи със „Запорожеца” и „Мосвича”.

Сега научавам от българските медии, че българската прокуратура и национално следствие са „привикали” министър Николай Ненчев – един от най-достойните министри през скромните 27 години демокрация, за да го питат и разпитват защо е решил да ремонтира в Полша, а не в Русия, руските „мигове”. Това „привикване” е невероятна провокация срещу България! Истината е една. Решил е министърът така, решило е българското правителство така, решил е българският парламент така, защото са министър, правителство и парламент на европейска и натовска България. Затова нека да бъда ясен:

Долу ръцете от министър Ненчев!

И спрете с проруския слугинаж. Време е да си спомним, че сме независима държава, а не руска губерния. Затова и сто експертни комисии да се съберат, и самият новоизбран президент да заседава в тях,  те пак не могат да измислят нещо по-различно от това, което казвам: България трябва да се въоръжава със западна военна техника, със западни бойни самолети. Защото сме част от западния нормален свят, В който, да се върна към началото, дори „другарите” си изпратиха дечурлигата и внуците: да се учат, за да сполучат.

Последните руски мохикани на българската военна авиация трябва да се ремонтират в Полша като гаранция, че нищо лошо няма да се случи на нашите пилоти, докато „миговете” окончателно бъдат изхвърлени от въоръжение. Защото с тези ремонтирани самолети ще трябва да браним своето небе от агресия от изток. Засега друга заплаха срещу нас няма. Ислямска държава няма бойна авиация.

*Авторът е народен представител в 7-то ВНС, Председател на 36-то Народно събрание, депутат в 37-то и 38-то Народно събрание и посланик на Р България в Полша, Литва, Латвия, Естония и Р Македония.  

 

Лого

Адрес: 1000 СОФИЯ, ул.”ВРАБЧА” №1

Телефон: 02/ 9963935

Имейл: office@bzns.bg

Полезни връзки
  • Земеделско Знаме
  • История
  • Контакти
  • Новини
  • Публичен регистър
  • Ръководство
  • test
  • Земеделско Знаме
  • История
  • Календар
  • Контакти
  • Начало
  • Новини
  • Публичен регистър
  • Ръководство
  • Устав на БЗНС
Контакти
  • Политика за бисквитки

Български земеделски народен съюз

Всички права запазени © 2023
Софтуерна разработка и поддръжка от ASAP

Управление на съгласието за бисквитки
За да осигурим най-добрите изживявания, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството.
Функционални Винаги активен
Техническото съхраняване или достъпът са строго необходими за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично поискана от абоната или потребителя, или единствено с цел да се осъществи предаване на съобщение по електронна съобщителна мрежа.
Опции
Техническото съхранение или достъпът са необходими за легитимната цел да се съхраняват предпочитания, които не са поискани от абоната или потребителя.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели. Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за анонимни статистически цели. Без съдебна призовка, доброволно изпълнение от страна на Вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранявана или извличана само за тази цел, обикновено не може да се използва за идентифицирането Ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъпът са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Управление на доставчици Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}